Dela nyhet
Föräldraschema sekretariat & trivselvärd hemmamatcher
6 jan, 15:30 0 kommentarer
Hej,
Nedan hittar ni schemat för vilka som bemannar sekretariatet samt är trivselvärd på våra hemmamatcher. Naturligtvis är det inte barnen som skall stå i sekretariatet även om deras namn är i listan, utan en förälder per barn är med i sekretariatet.
Trivselvärd är inget nytt men vi har inte infört detta då det har räckt att ni fått lära er sekretariat men nu är det dags. Läs mer om trivselvärd längre ner i nyheten.
Om man inte kan stå i sekretariatet eller vara trivselvärd på det datum man fått får man själv ordna med att hitta en ersättare.
För er som inte vet hur sekretariatet fungerar kommer föreningen ha en utbildning i sekretariatet. Information om denna kommer.
Kontaktperson gällande tekniska frågor om sekretariat för respektive grupp.
Svart: Johan Nilsson (Olivias Pappa)
Vit: Gerhard Olsson (Lisas Pappa)
Vad förväntas man göra i sekretariatet för matcher på blå serie?
- Se till att sarg är enligt planstorlek 15 meter x 28 meter (högsta nivån på mått 18 meter x 32 meter).
- Juniormål ska användas (90x120).
- Målvaktsområde 1x2,5m skall tejpas upp.
- Ha igång en klocka och blåsa efter 20 minuter (periodpaus & matchslut)
- Ha 5 min paus mellan perioderna (om det hinns med)
Om man inte får igång matchklockan funkar det bra med tidtagarur och visselpipa.
Inspring, musik & ljuseffekter är roligt att ha men inget måste för match.
Informationen om trivselvärd är saxad från förbundets hemsida, läs mer här: Matchrutiner/Trivselvärd
Trivselvärd
Som trivselvärd är du ambassadör för ett trivsamt hallklimat för alla som befinner sig i hallen.
Föreningen ansvarar för att en eller två trivselvärd/ar finns på plats i samband med föreningens hemmamatcher i VSIBF: s barn- och ungdomsserier.
Föreningen ansvarar för att ett schema finns tillgängligt.
Före match
- Var på plats 20 minuter innan matchstart. Ta på dig den blå matchvärdsvästen som finns i hallen/förrådet/kaféet.
- Om möjligt stå gärna i entré/ingång, hälsa publik och spelare välkomna.
- Hälsa på både hemma- och bortaledare samt domare. Förtydliga för föreningsdomarna att de har möjlighet att be dig som trivselvärd om hjälp.
Under match
Du ska synas under match. Se till att ha lapp med QR-kod lättillgänglig, för att alla ska kunna göra en anmälan. Det är inte du som trivselvärd som ska göra anmälan. Observera att tanken inte är att vara ordningsvakt.
Efter match
Stanna kvar en stund efter matchen innan du lägger tillbaka västen och övrigt material där du hämtade dem.
Schema
Sekretariat | Trivselvärd | Hemma | Borta | Tid |
Lisen & Edith | Elsa | Floda IBK F13/14 Vit | FBC Lerum Utveckling F14 Röd | 2025-01-11 13:00 |
Elsa & Emilia | Ellie | Floda IBK F13/14 Vit | IBK Kungälv F13/14 | 2025-02-01 14:30 |
Olivia & Penny | Wilma | Floda IBK F13/14 Svart | IBF Backadalen F14 Svart | 2025-02-02 10:30 |
Wilma & Alma | Olivia | Floda IBK F13/14 Svart | FBC Lerum Utveckling F14 Vit | 2025-03-02 13:50 |
Ellie & Ella | Lisa | Floda IBK F13/14 Vit | Hindås IBK F13/14 | 2025-03-15 18:20 |
Maj & Elin | Agnes | Floda IBK F13/14 Svart | IBF Backadalen F14 Röd | 2025-03-16 11:40 |
Lisa & Linnea | Emilia | Floda IBK F13/14 Vit | Pixbo IBK F13/14 Viträvar | 2025-03-23 11:30 |
Agnes & Ellen | Maj | Floda IBK F13/14 Svart | Stenungsunds IBK F13-14 Blå | 2025-03-23 13:50 |